Va multumesc pentru participarea la aceste dezbateri. Consider observatiile dumneavoastra ca fiind justificate dar trebuie sa va explic de se intamlpa asa, avand in vedere ca ati lipsit din tara o perioada de timp.
1. La acest formular complicat de reteta s-a ajuns dupa ce s-au constatat abuzurile de prescriere. De la faptul ca numarul de medicamente prescrise era foarte mare si neconcordant cu diagnosticul, pana la faptul ca se scriau retete pe numele unor pacienti fictivi si lua medicul cosmetice sau chiar bani. Astfel, s-au descoperit farmacii care vandusera, conform retetelor decontate de casa, mai multe medicamente decat intrasera in farmacie. Si acesta este doar un exemplu.
2. Sunt de acord ca rolul medicului de familie nu este cel care ar trebui sa fie si acest lucru dorim sa-l corectam prin noua lege.
3. Interdictia de a lucra in mai mult de un ambulator, a venit tot ca urmare a unui comportament incorect al unor medici, care raportau acelasi pacient in mai multe ambulatorii. Referitor la numarul de consultatii care poate fi decontat acesta are in vedere un timp mediu, de 15 min, necesar unei consultatii.
4. Modalitatea de plata in ambulator nu este pe servicii ci prin puncte pe caz rezolvat pentru a evita abuzul de prescriere. Referitor la calitatea serviciilor nu avem un sistem de evaluare. Acesta urmeaza sa fie creat prin noul proiect de lege.
5. Aceste aspecte semnalate de dumneavoastra nu sufera prin neclaritate. Ele pot sa nu convina pentru fac mai dificila activitatea acelor medicilor care lucreaza corect dar in prezent sun singurele instrumente de control si de limitare a "hazardului moral". In noul proiect incercam sa introducem o serie de mecanisme de autoreglare si control care sa reduca aspectele biorcratice dar sa creasca responsabilitatea.
6. Solutia propusa pentru invetigarea unui pacient prin pachet pe boala suna foarte bine. Din experienta mea nu este foarte usor de realizat. Ar trebui sa atabilim continutul acestor pachete,(pentru care boli? - pentru toate? numai pentru cele cu costuri mari? cine decide o singura schema de investigatii pentru o anumita boala? daca un caz nu se incadreaza in algoritmul de diagnostic stabilit ce face medicul? ) sa monitorizam respectarea lor, etc. Incercati sa simulati o astfel modalitate de intocmire a pachetului de servicii pe specialitatea dumneavoastra si timiteti-ne un model.
7. Numarul de absolventi nu se stabileste prin legea sanatatii. Fluctuatiile mari ale numarului de medici face dificila introducerea a 'numerus clausus', dupa modelul belgian, cel putin deocamdata.
8. Daca spitalele vor deveni unitati nebugetare, cum ne-am propus, modalitatea de angajare va fi stabilita de conducerea spitalului. Cred ca e mai greu sa nu dai concursul cu profesori mai ales in centrele universitare. Ce propunere aveti aici? Cine sa faca evaluarea profesionala?
9. " libertatea asiguratului de a alege medicul si locatia"?! Cred ca suntem singura tara unde pacientul poate alege orice medic si orice unitate medicala fara nici o obligatie financiara in plus (cel putin oficial).
10. Libertatea medicilor de a profesa? Nu stiu la ce va referiti.
11. Nu trebuie sa stiti sa redactati legi pentru a propune o imbunatatire a mecanismelor de functionare ale sistemului. Cel putin in ceea ce priveste dificultatile pe care le intampinati zilnic.
Cu stima,
Dr. Vasile CepoiStatistici: Scris de vasilecepoi2007 — 23 Mar 2012, 13:24
]]>