Propuneri Directia de Sanatate Publica Constanta

Propuneri privind elaborarea noului proiect legislativ privind organizarea si functionarea sistemului sanitar si pentru revizuirea pachetului de servicii de baza acordat asigurarilor.

Propuneri Directia de Sanatate Publica Constanta

Mesajde DSPJConstanta » 11 Apr 2012, 11:46

Din analiza prevederilor cap. 1 "Spitalele" din nou propunere a Legii sanatatii consideram ca in domeniul monitorizarii, coordonarii si controlului calitatii, documentul este in totalitate explicit. Important ca transpunerea in practica sa se faca prin norme metodologice si tehnice bine definite si articulate.
1.Redefinirea sistemului de asigurări de sănătate care să permită accesul echitabil în piaţa asigurărilor atât pentru asiguratorii publici si cât şi pentru cei privati:
a. Reorganizarea caselor de asigurări de sănătate judetene, a Municipiului Bucuresti, OPSNAJ si MTTc ca institutii publice autonome sub coordonarea CNAS,
“Adiminstrarea asigurărilor sociale de sănătate de către sectorul public (sub controlul Ministerului Sanatatii). Asta înseamnă că atât colectarea cât si cheltuirea contributiilor la bugetul CNASS trebuie să se facă pe un circuit special, separat de circuitul bugetului de stat. Casa Natională condusă de o Adunarea Generală formată din reprezentantii societătii civile, un Consiliu de administratie, compus din partenerii de dialog social (pe model tripartid) si de un director validat de Adunarea generală. Casele judetene trebuie conduse de consilii de administratie (componentă tripartită) si directori.
Sistemul asigurărilor sociale de sănătate este obligat să-si definească în mod clar si explicit pachetul de servicii medicale de bază (principiile de constituire a acestuia fiind mentionate în cadrul legii.”
b. Stimularea intrării în piata asigurărilor obligatorii a asiguratorilor privati de sănătate care să încheie contracte de asigurări pentru PSMB, în aceleasi conditii cu asiguratorii publici;
“ Asigurările private, cu caracter voluntar, trebuie să aibă posibilitatea de a functiona în mod complementar, asigurând servicii suplimentare pachetului de bază. De asemenea, pot fi încheiate inclusiv asigurări voluntare cu caracter partial substitutiv.”
2. Reorganizarea spitalelor ca fundatii având un singur membru fondator si anume actualul administrator, formă de organizare care ar permite descentralizarea reală si introducerea conceptului de autonomie institutională în adminitrarea spitalelor
“In conformitate cu art 1 alin 1 din Legea nr. nr.246 din 18 iulie 2005 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii , cu modificarile si completarile ulterioare si care prevede ca: “Art. 1. - (1) Persoanele fizice şi persoanele juridice care urmăresc desfăşurarea unor activităţi de interes general sau în interesul unor colectivităţi ori, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociaţii ori fundaţii în condiţiile prezentei ordonanţe” Spitalele se pot organiza si ca asociatii.
Dintre avantejele organizarii si ca asociatii se pot enumera:
• Nu există intervenţia statului în funcţionarea asociaţiei;
• Asociatia asigură pentru o mai bună functionare a spitalului, o mai bună dotare cu aparatura si medicala;
• Creşterea calitatii actului medical;
• Orientarea spre rentabilitatea actului medical;
• Posibilitatea diversificării activităţilor medicale in concordanta cu cerintele si nevoile locale si/ sau regionale;
• Creşterea satisfacţiei medicilor si a cadrelor medii pentru munca pe care o depun şi sporirea încrederii în propria lor putere şi în activităţile pe care le desfăşoară ,
• Acces mai facil la credite rambursabile sau nerambursabile”

4. Cresterea rolului medicinei primare prin implementarea unor mecanisme de stimulare a calitatii si prin integrarea asistentei medicale comunitare cu medicina de familie, sub coordonarea medicului de familie si implicarea directa in derularea programelor de preventie.
- arondarea unui buget specific pentru implementarea proiectelor ce privesc populatia defavorizata , buget care va fi trasferat medicilor de familie ce au pe lista persoane defavorizate (rromi sau persoane fara venit declarat);
- CJAS va acorda un punctaj maxim medicului de familie (8 puncte care deserveste populatia defavorizata);
- daca lista medicului de familie este alcatuita in proportie de 50% din populatie defavorizata , CJAS va fi de acord de acord cu un numar mai mic de asigurati pe lista (mai mic decat 1000).
DSPJConstanta
 
Mesaje: 3
Membru din: 10 Apr 2012, 10:20

Înapoi la Propuneri pentru Reforma in sanatate ale participantilor la FORUM

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron