ambulatoriul de spital si centrele de diagnostic si tratamen

Propuneri privind elaborarea noului proiect legislativ privind organizarea si functionarea sistemului sanitar si pentru revizuirea pachetului de servicii de baza acordat asigurarilor.

ambulatoriul de spital si centrele de diagnostic si tratamen

Mesajde alexandra » 28 Iun 2012, 09:24

1.Exista inca prevederi neclare cu privire la rolul ambulatoriului de spital si al centrelor de diagnostic si tratament ambulatoriu ceea ce a permis ca in unele spitale ambulatoriile sa fie de sine-statatoare, adica "ambulatorii de specialitate" care functioneaza in preajma spitalelor si ar trebui sa aiba dotari comple si separate de spital, deoarece nu functioneaza ca unitati medicale integrate in spital. Cum aceste ambulatorii din spital nu au decat un minimum de dotari, A medicina din ambulatoriul de spital a ajuns sa fie foarte slaba calitativ, pentru ca dotarile pentru examenele paraclinice sunt ale spitalului si ca atare pacientii care se adreseaza ambulatoriului nu pot beneficia de ele decat prin internare. Medicii din sectii au dreptul sa incheie contracte cu casa de asigurari pentru ore suplimentare in ambulatoriu, dar practic nu pot face decat examene clinice, asa ca nu apar in ambulatoriu decat daca trebuie sa prelungeasca concedii medicale sau sa planifice pacientii la internare. Medicii angajati in ambulatoriu nu beneficiaza de dreptul integrarii pe sectii, deci munca lor se rezuma la dialogul anamnestic si la recomandarea de investigatii pe care pacientii urmeaza sa le faca pe oriunde sunt acceptati.Din aceasta cauza nu se pot face planificari eficiente de evaluare medicala , orientare diagnostic- terapeutica si monitorizare a bolilor cronice.


2.Medicilor care au norma intreaga in ambulatoriu nu le este permis sa incheie contracte cu casele de asigurari in cazul cand doresc sa lucreze suplimentar in alte unitati ambulatorii autorizate si care au relatii contractuale cu casa de asigurari. Este nedrept : conform legii medicii pot desfasura ore suplimentare, conform contractului cadru nu pot avea contracte cu casa de asigurare pentru aceste ore, dar medicii din spitale pot avea ore suplimentare in contract cu casa de asigurari? De ce aceasta discriminare? Ce motive sunt?

3. contractul cadru prevede ca un medic poate incheia contract de servicii cu o singura casa de asigurari, dar acelasi medic are dreptul si obligatia sa acorde servicii oricarui asigurat. Ma intreb nu este posibil ca medicii sa fie independenti de aceste aspecte contractuale, atata vreme cat au aviz de libera practica si consulta pacienti asigurati ? CNAS este practic forul de conducere si ordonatorul principal de credite al tuturor celorlate case de asigurari, distribuirea de fonduri in teritoriu ar trebui sa reflecte adresabilitatea pe medici si servicii, numarul estimat al bolnavilor cronici si al altor categorii care trebuie supravegheate si monitorizate pe plan local. De ce sunt medicii pusi "intre ciocan si nicovala"? Teoretic pot consulta si prescrie oricarui asigurat, practic numai celor asigurati la casa de asigurari cu care contract medicul!
4. in relatia Ministerul Sanatatii- ministere cu retea medicala proprie exista multe aspecte ce nu sunt limpede definite si astfel de multe ori se actioaneza arbitrar. Consider ca se impune in mod stringent o reevaluare a modalitatilor legale de incadrare cu personal si efectuarea unor norme legislative precise, in deplina armonie intre prevederile emise de M.S. si cele ale ministerelor cu retea sanitara proprie. De exemplu in cadrul MApN prevederile de personal pun semnul echivalentei intre medicul primar si medicul specialist in majoritatea situatiilor. Ocuparea unui post de medic primar fiind posibila numai daca exista si posibilitatea ca acesta sa fie avansat la gradul de colonel si sunt multe posturi de sefi de cabinete sau compartimente care nu sunt prevazute cu functie de colonel, deci acestea pot fi ocupate indiferent de pregatirea profesionala si fara nici o perspectiva de promovare. Cred ca la nivelul celor doua ministere se pot face reglementari clare care sa permita ocuparea unui post de medic conform cerintelor de pregatire impuse de MS si atribuirea gradului militar conform necesarului de cadre. Practic situatia exista deoarece medicii au fost asimilati in ghidul carierei militare cu alte categorii de arme pentru care nu se supun in cariera normelor legislative a doua ministere, ca in cazul medicilor.
5. pe cand prevederi legale bine conturate si conditii optime cu privire la efectuarea periodica a unor cursuri reimprospatre a cunostintelor si manevrelor de prim ajutor pentru medici?! Sunt manevre pe care nu le-am mai efectuat din facultate!!! Cum s-a structurat la nivel national sistemul de urgente medicale in caz de mari dezastre? Poate exista pe hartie, in teritoriu nu prea se stie despre ele!
6. se poate trece in legea sanatatii obligativitatea ca birourile juridice ale unitatilor sanitare sa informeze in mod promt, concret si pragmatic, personalul medical cu privire la schimbarile legislative aparute? Schimbarile sunt multe si se deruleaza cu mare viteza. este foarte greu sa tii pasul cu ele. In plus prezentarile sunt foarte stufoase si exista riscul unei interpretari gresite sau a unor aspecte ce nu ne pot fi clare.
alexandra
 
Mesaje: 1
Membru din: 28 Iun 2012, 08:06

Înapoi la Propuneri pentru Reforma in sanatate ale participantilor la FORUM

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron