Propunere Legea Sanatatii

Propuneri privind elaborarea noului proiect legislativ privind organizarea si functionarea sistemului sanitar si pentru revizuirea pachetului de servicii de baza acordat asigurarilor.

Propunere Legea Sanatatii

Mesajde danut7lica » 04 Feb 2012, 13:53

PROPUNERI LA LEGEA SANATATII

PROPUNERI LA LEGEA SANATATII


1.Infiintarea FONDULUI NATIONAL DE SANATATE(FNS),singurul colector al Contribitiilor pentru sanatate,care nu trebuie considerate Taxe, ca acum,si deci ,nu au ce sa caute la Bugetul de Stat,nici macar la gaselnita care se cheama Bugetul Consolidat.
2.Cardul de sanatate sa fie purtator de valoare(bani)care sa fie alimentat periodic de FNS(lunar,trimestrial....cum se considera)pe care pacientul sa poata sa-l foloseasca numai la decontari de servicii medicale(cabinetele medicale,spitale,explorari,et.)in functie de pachetul de baza.In felul acesta pacientul isi cumpara direct serviciile medicale,cum este normal,ceea ce da posibilitatea ca:
-pacientii sa-si aleaga liber medicul(asistenta medicala) si astfel isi achita pe loc serviciile medicale;
-sa dispara aberantele contracte ale medicilor cu casele de asigurari care nu-si mai justifica existenta;
-sa apara contracte directe intre asigurat si FNS,sau cu alt fond privat,unde pacientul plateste direct contributia sa de sanatate si care ii administreaza aceasta contributie,daca se asigura in plus fata de pachetul de baza.
-tot sistemul de sanatate(de stat sau privat )sa se doteze obligatoriu cu sisteme de POS,compatibile cu Cardul de sanatate si FNS.
3.Pentru solidaritate cu cei care nu au posibilitate de a plati contributia de sanatate sa se plateasca pentru ei un procent de catre cei care au aceasta posibilitate(din procentul total al acestora)
4.Infiintarea si a altor fonduri de sanatate in sistem privat,care sa administreze direct contributiile suplimentare si/sau ale pachetului de baza.
5.Toate aceste fonduri de asigurare sa functioneze in sistem bancar,in care fiecare cetatean roman sa aiba CONTUL SAU PERSONAL si care sa fie transmisibil urmasilor de drept.
6.SEPARAREA MEDICINII PRIVATE DE CEA DE STAT CIT MAI URGENT(IN POFIDA TUTUROR MARIOLR INTERESE)DIN CARE ARE DE CISTIGAT PACIENTUL.
Asta inseamna PROFESIE MEDICALA LIBERALA,iar pacientul isi alege liber medicul.
7.Eliminarea baremului de inscrisi la medicul de familie.Se platesc strict SERVICIILE MEDICALE.
N.B.1.Toate aceste propuneri se pot imbunatati.Dar esentialul,ca sa functioneze,este principiul de baza:BANII TREBUIE SA FIE ACOLO UNDE SE "VINDE" SERVICIUL MEDICAL,adica LA PACIENT,SINGURUL CARE HOTARASTE DE UNDE SA "CUMPERE"(de la ce medic)ACEST SERVICIU,deoarece Contributia de Sanatate reprezinta BANI PRIVATI,nu TAXA,iar Contractul de Asigurat sa fie intre ASIGURAT(PACIENT)si asigurator (FNS SI /SAU FOND PRIVAT DE ASIGURARI) CARE POARTA TOATA RESPONSABILITATEA PENTRU ADMINISTRAREA CONTRIBUTIILOR DE SANATATE ALE ASIGURATILOR LOR.
N.B.2.La ora actuala cetatenii romani PLATESC TAXA PE SANATATE(care sanatate?)si nicidecum CONTRIBUTIE DE ASIGURAT(care asigurare?)care trebuie sa se regaseasca in dreptul fiecaruia si in baza,cel putin,a unei POLITE DE ASIGURAT EMISA in baza unui CONTRACT direct ASIGURAT-CASA DE ASIGURARI,daca ne referim la ce este acum,iar decontarile serviciilor medicale,asa cum am mai spus,sa se faca direct catre ASIGURAT.

Cu consideratie, DANUT LICA,M.D.,Ph.D.
Ultima oară modificat de danut7lica pe 15 Mai 2012, 14:57, modificat 1 dată în total.
danut7lica
 
Mesaje: 2
Membru din: 04 Feb 2012, 13:42

Re: Propunere Legea Sanatatii

Mesajde AchimFlorin » 05 Feb 2012, 19:44

Reforma in sanatate si revizuirea pachetului de servicii de bază acordat asiguraţilor

Motto: “Fiecare padure are uscaturile ei.”

Povestea mea

Buna ziua!

Ma numesc Florin Achim, sunt medic rezident in anul IV in specialitatea chirurgie generala. Avand in vedere ca Ministerul Sanatatii a propus spre discutie noul proiect de lege pentru reforma a sanatatii in Romania, am considerat o obligatie morala faptul ca trebuie sa imi exprim si eu parerea in priviinta a ceea ce ar fi necesar sa se schimbe sau ceea ce ar putea ajuta la rezolvarea problemelor.

Sunt in contact cu sistemul sanitar inca de pe timpul facultatii, lucrez de peste 3 ani in sistem si pot spune ca am vazut multe probleme in functionarea acestuia. Chiar daca cuvintele mele o sa supere multa lume, consider ca sunt lucruri care trebuie spuse pentru ca opinia publica trebuie sa stie de ce sunt atatea disfunctionalitatii in acest sector.

Am citit proiectul Legii Sanatatii, legea e lege trebuie sa cuprinda tot in textul ei, iar expunerea mea nu are intentia de a concura cu textul legii, eu vreau sa vorbesc despre realitate si despre masuri in completarea ei.
Radiografia sistemului sanitar

Reforma inseamna schimbare, ca sa schimbam trebuie sa stiim ce merge prost in sistem. Reforma pentru mine nu insemna insiruirea de texte interpretabile ci masuri clar orientate. Am sa incerc sa evit sa vorbesc despre generalitati desi trebuie sa mentionez unele lucruri foarte clare.
Toate conducerile care au fost in fruntea Ministerului Sanatatii pana acum, spun conduceri si nu ministrii pentru ca o data cu aducerea unui nou ministru fiecare vine cu echipa lui cu propunerile lui. Inconstanta structurilor de conducere a generat probleme mari de organizare si functionare a ministerului culminate cu decizii incoerente, ma refer la aruncarea pisicii peste gard(administrarea spitalelor de catre primarii) si foarte controversata inchidere a spitalelor.

Fondul problemei

Romania este o tara bogata cu foarte multi oameni saraci si un grup de “boieri”, am ales foarte bine cuvintul pentru ca istoria se pare nu s-a schimbat. Din aceasta categorie de boieri fac parte politicienii, parvenitii, mafiotii si interlopii care in sustin, pe scurt cei care au jefuit si au vandut tara timp de 20 de ani. Pe ei nu ii va interesa niciodata care sunt problemele din sanatate, educatie etc. De ce? Ei isi permit consultatii, tratamente, operatii in tarile din vestul Europei sau vin cu bani gramada in spitale si vor sa fie vazuti doar de profesori universitari de medicina.

Ce facem cu restul populatiei? Romania are nevoie in continuare de un sistem de stat de sanatate, tara noastra inca nu este pregatita pentru sistemul privat de asigurari medicale, cel putin acum, incurajez asigurarile suplimentare medicale private. Problema este ca decizia o iau boierii pentru restul lumii, dar trebuie sa luptam si noi pentru drepturile noastre.

Sistemul de asigurari medicale de stat este, sa zicem, principala sursa de venit a sistemului medical din Romania. Nu vreau sa intru in detalii financiare, nu ma pricep, dar stiu ca pana nu de mult sistemul varsa bani direct in bugetul statului. Cu intelegere din partea Ministerului Finantelor s-a inteles ca banii trebuie sa fie despartiti de buget si trebuie administrati separat.

Cei care vor sa introduca administratie privata a acestor bani ii rog sa justifice de ce economistii din sistemul administrativ existent nu pot administra banii eficient.

Nu pot? Sa fie angajati altii. Nu pot nici acestia, sa fie creat un department special in cadrul Ministerului Finantelor. Dar nu sa se caute noi cai de a fura banii din sistem, pentru ca dupa cum se stie castigarea licitatiei presupune un comision gras catre cine trebuie, iar acest comision si apoi profitul trebuie recuperat din banii nostrii.

Pentru ca aceasta decizie sa nu fie pusa in aplicare, lumea trebuie sa iasa chiar in strada, adica, furati, furati, dar lasati-ne sa si traim. Probabil s-a ajuns la asta deoarece nu prea mai este nimic de furat usor, astept propuneri “interesante” de furt din sistemul educational. Asta ar putea intra, fiind vorba de un an electoral la categoria “ULTIMUL TUN” inainte de alegeri(niste companii americane abia asteapta “sa investeasca”- cei care au vazut Sicko, isi dau seama despre ce vorbesc).

Pentru proasta administrare a banilor din sistem consider ca nu aceasta e solutia.

Efect al procesului de invrajbire a categoriilor sociale din Romania, proces sistematic inceput dupa anul 1990, desprins parca dintr-un manual de politica, prin care s-a guvernat tara noastra, pentru ca e foarte simplu sa conduci o tara dezorganizata din punct de vedere social, s-a creat o aversiune a restului claselor sociale impotriva medicilor. Toate canalele media au sustinut acest proces prin prezentarea exhaustiva a cazurilor de malpraxis, binenteles cu aplicarea notiunii de “breaking news”. Am inteles si acest lucru, lupta pentru audienta, pentru justificarea activitatii si evident pentru un castig cat mai mare, dar cer public sa inceteze. Este o cauza importanta, ce o voi expune ulterior, a unui element dintr-un cerc vicios instalat in tara noastra.

Fiecare padure are uscaturile ei, noi lucram cu viata oamenilor, nici un medic nu doreste ca un caz sa mearga prost. Sunt multe elemente in evolutia unui caz, inca am incredere in absolventii scolilor de medicina si de rezidentiat din tara noastra. Nu sunt in masura si nu voi judeca colegii mei.

Puterea exemplului

Lucrez de peste 3 ani intr-o clinica de chirurgie generala foarte bine apreciata dintr-un spital bucurestean. A lucra intr-un spital pentru un rezident, proaspat absolvent de facultate inseamna a intra intr-o lume a paradoxurilor. Tratam cazuri foarte grele, cazuri oncologice avansate, avand la dispozitie doar resursele spitalului. Voi enumera multe elemente din cadru cercului vicios constatate personal intr-un singur spital, desi am mers in stagii de pregatire si in alte spitale bucurestene insa presupun ca in alte spitale situatia nu este foarte diferita.

Principalele probleme apar la gestionarea banilor. Exemplific paradoxurile administrative:
- spitalul este in reparatii de peste 10 ani, ok, arata ca in vest, dar s-au cheltuit bani cat puteau fi ridicate alte doua spitale;
- avem sala de operatii in care s-au investit peste 1 mil de euro(pe hartie, nu stiu cat in realitate) insa este meteoro-sensibila, adica daca ploua nu se opereaza pentru ca efectiv asistentele si infirmierele nu fac fata cu evacuarea apei. E normal asa ceva?
- in acelasi timp in curtea spitalului stationeaza o macara de un an de zile care trebuia sa finalizeze lucrarile de la acoperisul spitalului. Cine plateste pentru inchirierea macaralei?
- avem antibiotice foarte scumpe(sute de lei flaconul) dar nu avem Algocalmin, Betadine, alcool sanitar Amoxiplus, Sulfat de bariu, Fortrans etc. Cine trebuie sa se asigure ca spitalul are tot necesarul de materiale si medicamente si ca nu vor apare perioade descoperite. Cine raspunde pentru punerea in pericol a vietii pacientilor?
- externalizarea serviciilor(radiologie, imagistica, laborator)-alta combinatie-impune cheltuieli foarte mari pentru spital si nu permite decat acordarea unui numar limitat de investigatii gratuite;
- aparatura si echipamente medicale, instrumentar chirurgical stau sigilate in cutii pentru ca nu stie nimeni cum au fost aduse si cand se vor folosii vreodata;
- nu am o problema personala cu conducerea spitalului, doar o singura mentiune ca spitalul nu plateste dublajele garzilor de urgenta la chirugie.

Ce am vrut sa spun prin toate acestea. Exista intr-adevar un management defectuos al institutiilor spitalicesti. Efectele sunt scurgerea banilor in diverse directii prin robinetul lasat intentionat deschis.

Reforma sistemului medical nu cred ca s-ar baza pe masuri generale neinspirate, insirate in proiectul esuat anterior cu mare scandal. Reforma trebuie sa patrunda pana cele mai ascunse robinete, sa-le inchida, altfel sistemul poate intra in colaps.

Am vorbit de probleme administrative poate am exagerat insa ceea ce m-a marcat cel mai mult, sunt cazurile care le tratam pe sectie.

De ce internam atatia pacienti cu cancere avansate?

De ce nu sunt descoperite mai devreme?

Ce factori impiedica asta?

De ce se cheltuiesc mii de lei pe investigatii si medicamente foarte scumpe, cand o simpla endoscopie ar pune un diagnostic intr-o faza incipienta a bolii?

De ce nu functioneaza programele de screening?

De ce nu se face o educare a populatiei si ce trebuie sa faca atunci cand apar primele simptome?

De ce le este romanilor frica de spital?

De ce nu ii intereseaza sanatatea lor?

La aceste intrebari si multe altele trebuie sa raspunda masurile din noua reforma a sanatatii, nu sa se caute variante de profit din sistem sau lasarea vietii oamenilor pe seama asigurarilor private.

Cercul vicios din sistemul sanitar


Am sa insiruiesc cateva elemente pe care eu le consider esentiale din acest cerc vicios si cauzalitatea care le uneste.
Pacient:
- saracia;
- frica de medic si neincrederea in acesta;
- neprezentarea la consultatii;
- evolutia unei boli ce putea fi diagnosticate usor;
- internarea in spital intr-un stadiu avansat al bolii;
- cheltuieli mari cu investigatiile suplimentare, medicamentele, tratamentul chirurgical ingrijirea postoperatorie, numar foarte mare de zile de spitalizare;
- evolutie buna terapie suplimentara( tratament cronic sau cure de chimioterapie foarte costisitoare si unele cu eficienta scazuta avand in vedere stadiul avansat;
- Rezultat: costuri foarte mari cu ingrijirea si tratamentul unui singur pacient.
- Lipsa medicamentelor compensate.

Medic:
-salariu mic insufficient pentru a intretine o familie sau a putea achizitiona o locuinta;
-insatisfactie profesionala;
-scaderea interesului pentru profesie;
-ore suplimentare neplatite;
-serviciul suplimentar in spitalele private;
-medic tanar bine pregatit emigrare, medic tanar “cu spate”- combinatie, post, medic in varsta - consolare.

Spital:
- lipsa personalului medical si auxiliar datorita blocarilor angajarilor(numar scazut de asistente raportat la numarul de pacienti-
Ex: o asistenta pe doua etaje ale unei sectii nu poate supraveghea corespunzator pacientii.
- acoperirea insuficienta cu personal a garzilor de urgenta;
- management defectuos prin angajarea de personal, nu spun incompetent, ci doar nepregatit pentru acel post(nepotisme, pile, combinatii, spagi);
- externalizarea serviciilor - costuri suplimentare pentru spital si pacient.
- cheltuieli nejustificate cu reparatii si achizitii sau intretinerea spitalului.
- cladiri vechi, deteriorate sau intretinute prost.

Ministerul Sanatatii
- Lipsa unui corp de evaluare si control incisiv a activitatii spitalelor;
- Lipsa consecventei in luarea deciziilor dictata eminamente politic;
- Decizii eronate fara nici un fundament financiar sau stiintific.

Firmele de “maintenance”, aparatura medicala

-in “colaborare” cu managerii institutiilor spitalicesti coordoneaza din umbra cheltuirea banilor publici din sistemul sanitar in folos personal, ei regleaza robinetele de scurgere a banilor;

Farmaciile si producatorii de medicamente

-prin lipsa companiilor de stat de pe piata impun pretul medicamentelor.

PROPUNERI

ADMINISTRATIVE

- Cresterea salarilor medicilor si asistentelor medicale la 75% din nivelul celor din tarile vestice pentru a stopa exodul medicilor si acordarea de facilitati in special pentru tinerii medici;

- Deblocarea posturilor si asigurarea numarului de medici si asistenti medical corespunzator.

- Impunerea prezentarii la medicul de familie de cel putin 2 ori pe an pentru asigurati, si reglementarea faptului ca neprezentarea la control atrage costuri suplimentare

- Cresterea contributiei finanaciare a asiguratilor cu cateva procente;
- Infiintarea SMURD in restul judetelor din tara care nu beneficiaza inca de acest serviciu;
- Parteneriat cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Ministerul Finantelor si primariile pentru o mai buna administrare a banilor;

Parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii si administratiilor locale sau infiintarea unei Companii Nationale De Contructii si Reparatii care va realiza:
- cladiri noi pentru spitale;
- construirea in teritoriu in zonele cu deficit de medici de policlinici sau spitale cu regim ambulatoriu in care se pot interna pentru supraveghere cazurile operate in spitalele mai mari pentru a-le descongestiona pe acestea si a scadea costurile de internare;
- construirea si dotarea cabinetelor sanitarelor din comune pentru asigurarea un serviciul sanitar adecvat;
- construirea sau achizitia de locuinte pentru tinerii medici in scopul motivarii acestora de a ramane in tara.

Parteneriat cu Ministerul Administratiei si Internelor pentru o serie de masuri care sa scada numarul accidentelor rutiere al caror rezultat sunt raniti care necesita costuri de ingrijire intraspitaliceasca foarte mari:
- educatie rutiera;
- modificarea Codului Rutier cu impunerea unor pedepse mult mai mari pentru depasirea vitezei legale(amenzi si confiscarea automobilului);
De asemenea stabilirea unor protocoale de circulatie prioritara ale vehiculelor ce transporta urgente este necesara(benzi de circulatie speciale, deblocarea intersectiilor la aparitia ambulantei) pentru a scurta timpul in care un caz ajunge la spital;

-Sistem integrat de retete conectat cu farmaciile va realiza transparenta in acordarea compensatiilor pentru medicamente.

MEDICALE

-Infiintarea Registrului National de Screening prin care se vor monitoriza principalele afectiuni generatoare de costuri medicale importante:
-boliile cardio-vasculare;
-TBC; cancer pulmonar;
-diabet zaharat;
-cancerul de col uterin, de san;
-cancere digestive.

Infiintarea Scolii de Instructori in Acordarea de Prim Ajutor a caror absolventi vor realiza cursuri de prim ajutor in colaborare cu Serviciul de Ambulanta in toate scoliile si institutiile din tara;

PACHETUL DE BAZA DE SERVICII MEDICALE

- asigurarea asistentei medicale de urgenta;
- asigurarea imunizarilor;
Pacientul ar trebui sa beneficieze gratuit la fiecare internare de urmatoarele:
-ECG
-Radiografie sau radioscopie cord-pulmon;
-Analize de laborator: Hemoleucograma, Biochimie, Grup sanguin, Rh, Ac HBs, markeri tumorali;
- Anatomie patologica;
- Citologie cervico-vaginala;
- Culturi si identificare bacterii;
- interventie chirurgicala( in eventualitatea folosirii de suturi mecanice sau plase de intarire asigurarea
- tratament medicamentos pe durata internarii;
-Servicii imagistice: ecografie la fiecare internare, CT, RMN- 1 pe an;
In ambulatoriu:

-Servicii de endoscopie si ecografie gratuite;
- Analize de laborator- o data pe an;
- 5 Consultatii gratuite pe an;

Sunt mai multe lucruri de spus, atat am putut scrie acum.
AchimFlorin
 
Mesaje: 1
Membru din: 05 Feb 2012, 15:14

Re: Propunere Legea Sanatatii

Mesajde reca64 » 09 Feb 2012, 15:06

Felicitari .Sint de acord cu multe din problemele pe care le-ai ridicat dar mai sint multe altele pe care le voi preciza si eu cit mai curind.Nu mai sint de mult un medic tinar si dupa ce am citit ce ai scris inclin sa cred ca nu este totul pierdut.voi reveni cu un material amplu.
reca64
 
Mesaje: 1
Membru din: 09 Feb 2012, 14:17

Re: Propunere Legea Sanatatii

Mesajde danut7lica » 15 Mai 2012, 14:39

PROPUNERI LA LEGEA SANATATII


1.Infiintarea FONDULUI NATIONAL DE SANATATE(FNS),singurul colector al Contribitiilor pentru sanatate,care nu trebuie considerate Taxe, ca acum,si deci ,nu au ce sa caute la Bugetul de Stat,nici macar la gaselnita care se cheama Bugetul Consolidat.
2.Cardul de sanatate sa fie purtator de valoare(bani)care sa fie alimentat periodic de FNS(lunar,trimestrial....cum se considera)pe care pacientul sa poata sa-l foloseasca numai la decontari de servicii medicale(cabinetele medicale,spitale,explorari,et.)in functie de pachetul de baza.In felul acesta pacientul isi cumpara direct serviciile medicale,cum este normal,ceea ce da posibilitatea ca:
-pacientii sa-si aleaga liber medicul(asistenta medicala) si astfel isi achita pe loc serviciile medicale;
-sa dispara aberantele contracte ale medicilor cu casele de asigurari care nu-si mai justifica existenta;
-sa apara contracte directe intre asigurat si FNS,sau cu alt fond privat,unde pacientul plateste direct contributia sa de sanatate si care ii administreaza aceasta contributie,daca se asigura in plus fata de pachetul de baza.
-tot sistemul de sanatate(de stat sau privat )sa se doteze obligatoriu cu sisteme de POS,compatibile cu Cardul de sanatate si FNS.
3.Pentru solidaritate cu cei care nu au posibilitate de a plati contributia de sanatate sa se plateasca pentru ei un procent de catre cei care au aceasta posibilitate(din procentul total al acestora)
4.Infiintarea si a altor fonduri de sanatate in sistem privat,care sa administreze direct contributiile suplimentare si/sau ale pachetului de baza.
5.Toate aceste fonduri de asigurare sa functioneze in sistem bancar,in care fiecare cetatean roman sa aiba CONTUL SAU PERSONAL si care sa fie transmisibil urmasilor de drept.
6.SEPARAREA MEDICINII PRIVATE DE CEA DE STAT CIT MAI URGENT(IN POFIDA TUTUROR MARIOLR INTERESE)DIN CARE ARE DE CISTIGAT PACIENTUL.
Asta inseamna PROFESIE MEDICALA LIBERALA,iar pacientul isi alege liber medicul.
7.Eliminarea baremului de inscrisi la medicul de familie.Se platesc strict SERVICIILE MEDICALE.
N.B.1.Toate aceste propuneri se pot imbunatati.Dar esentialul,ca sa functioneze,este principiul de baza:BANII TREBUIE SA FIE ACOLO UNDE SE "VINDE" SERVICIUL MEDICAL,adica LA PACIENT,SINGURUL CARE HOTARASTE DE UNDE SA "CUMPERE"(de la ce medic)ACEST SERVICIU,deoarece Contributia de Sanatate reprezinta BANI PRIVATI,nu TAXA,iar Contractul de Asigurat sa fie intre ASIGURAT(PACIENT)si asigurator (FNS SI /SAU FOND PRIVAT DE ASIGURARI) CARE POARTA TOATA RESPONSABILITATEA PENTRU ADMINISTRAREA CONTRIBUTIILOR DE SANATATE ALE ASIGURATILOR LOR.
N.B.2.La ora actuala cetatenii romani PLATESC TAXA PE SANATATE(care sanatate?)si nicidecum CONTRIBUTIE DE ASIGURAT(care asigurare?)care trebuie sa se regaseasca in dreptul fiecaruia si in baza,cel putin,a unei POLITE DE ASIGURAT EMISA in baza unui CONTRACT direct ASIGURAT-CASA DE ASIGURARI,daca ne referim la ce este acum,iar decontarile serviciilor medicale,asa cum am mai spus,sa se faca direct catre ASIGURAT.

Cu consideratie, DANUT LICA,M.D.,Ph.D.
danut7lica
 
Mesaje: 2
Membru din: 04 Feb 2012, 13:42

Observatii si propuneri la proiectul de lege privind organiz

Mesajde DrConstantinBogdan » 21 Aug 2012, 12:18

● La Titlul X Personalul din Sistemul de Sanatate consider ca s-au omis doi “actori” integrati ca o necessitate in echipele medicale – Psihologul si Asistentul Social, profesionisti cu diploma de studii superioare; ambele profesii au organizate colegii de specialitate.
Observatia de mai sus are in vedere si faptul ca alti specialisti – biologi, chimisti, biochimisti, Kinetoterapeuti sunt mentionati ca personal de specialitate.
● O alta omisiune (in opinia subsemnatului) fata de legea anterioara – Legea 95/2006, o constituie prevederile art. 172 din legea citata in care in aliniatele (1) si (2) se specifica tipurile de spitale definite, inspirat, potrivit scopurilor si structurii de organizare si in plus sunt incluse in categoria spitalelor si alte institutii publice specializate care desfasoara activitati cu specific de ingrijire medicala; astfel alin (1):
k) unităţile de asistenţă medico-sociale - instituţii publice specializate, în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, care acordă servicii de îngrijire, servicii medicale, precum şi servicii sociale persoanelor cu nevoi medico-sociale;
l) sanatoriul - unitatea sanitară cu paturi care asigură asistenţă medicală utilizând factori curativi naturali asociaţi cu celelalte procedee, tehnici şi mijloace terapeutice;
m) preventoriul - unitatea sanitară cu paturi care asigură prevenirea şi combaterea tuberculozei la copii şi tineri, precum şi la bolnavii de tuberculoză stabilizaţi clinic şi necontagioşi;
n) centrele de sănătate - unităţi sanitare cu paturi care asigură asistenţă medicală de specialitate pentru populaţia din mai multe localităţi apropiate, în cel puţin două specialităţi.
(2) În sensul prezentului titlu, în categoria spitalelor se includ şi următoarele unităţi sanitare cu paturi: institute şi centre medicale, sanatorii, preventorii, centre de sănătate şi unităţi de asistenţă medico-socială.


Dr. Constantin BOGDAN
Medic primar
fost expert formator – managementul asistentei
medico-sociale a persoanelor varstnice – Ecole
Nationale de Santé, Rennes, Franta
DrConstantinBogdan
 
Mesaje: 1
Membru din: 21 Aug 2012, 12:13


Înapoi la Propuneri pentru Reforma in sanatate ale participantilor la FORUM

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron